วันอังคารที่ 22 มีนาคม พ.ศ. 2554

การทำความเข้าใจ 2-5-1 ก้าวหน้า

ผมขอเริ่มต้นด้วยการแสดงคุณสิ่งที่คอร์ดตรงกับเสียงของแต่ละขนาดใหญ่ :

1 เสียง -- ร้าน
2 เสียง -- รายย่อย
3 เสียง -- รายย่อย
4 เสียง -- ร้าน
5 เสียง -- รายใหญ่ (ที่โดดเด่น)
6 เสียง -- รายย่อย
7 เสียง -- ลดลงครึ่งหนึ่ง

Gospel Song Lyrics

เพื่อให้เข้าใจถึงแผนภูมิข้างต้นคุณต้องเข้าใจว่าเสียงของขนาดใหญ่จะมีคอร์ดที่จะไปพร้อมกับมัน ตัวอย่างเช่นต่อไปนี้เป็นขนาด C สาขาวิชา :

(C -- D -- E -- G -- -- F -- B -- C)

แต่ละเสียงข้างต้นมีการจับคู่chord. Simply add the endings of the chart above to the scale as shown below:

C MAJOR
D MINOR
E MINOR
F MAJOR
G MAJOR / DOM
A MINOR
B HALF-DIMINISHED

To further understand progressions, let us number each chord:

1 = C Major
2 = D minor
3 = E minor
4 = F Major
5 = G dominant
6 = A minor
7 = B half - diminished
8 = C Major

Now, to create a 2-5-1 chord progression (or any numbered chord progression), simply take the 2, 5, and 1 chord out of the entire series of chords above. That is, we would not use the 3,4, 6, or 7th chord.

The 2 chord is D minor; the 5 chord is G dominant; and the 1 chord is C Major.

Here is the most basic 2-5-1 chord progression:

Dmin --- Gdom --- Cmaj

min = minor
dom = dominant
Maj = major

D minor chord = (D) + (F) + (A)

G dominant chord = (G) + (B) + (D) + (F)

C Major chord = (C) + (E) + (G)

Example: To play a D minor chord simply เล่นทั้งสามของบันทึกที่แสดงไว้ด้านบนเวลาเดียวกัน (D + F +)

ก้าวหน้าเป็นเพียงวิธีการได้รับความสามัคคีเพื่อสนับสนุนการทํานอง ในคีย์ใด ๆ ถ้าเพลงของคุณเกาะติดที่สำคัญคุณจะอยู่ใน :

คอร์ดฉันจะสอดคล้องสามบันทึกย่อคอร์ด V จะประสานสองเพิ่มหมายเหตุประกอบและคอร์ด IV จะสอดคล้องเหลือสองบันทึกย่อ ดังนั้นฉันคอร์ด IV V จะประสานทุกทราบในทำนองที่กำหนดให้มันอยู่ในคีย์

คุณสามารถแทนที่ 2 คอร์ดสำหรับ 4 คอร์ด ดังนั้นตอนนี้เราได้รับthe 2 5 1. You can expand the one chord if you are sitting on it for a while and can play different bass notes under to help create motion. That is where we get the 1 3 6 2 5 1.

The 6 chord and the 3 chord fill in for the 1 chord. And the 7 fills in for the 5 chord. The 6 chord can also lead to the 4 chord. All this may seem confusing but it all starts with the one chord, the 5 chord and the 4r chord.

If you just use these three chords you can play with most songs.

When you get more advance you can use the 2 5 1 as a little intro to each new chord you will play. So to introduce the one chord you play 2 5 and then 1. When you want to go to the four chord, you introduce it by playing a 2 5 1 in the key of the 4 chord.

So, if you were in the key of C and you want to go to the F, you introduce the F by playing G min7, C7 and Fmaj (2 5 1)

So, now you have it! 2 5 1 are derived from 4 5 1 and they have over time become embellishments and static chords to ในส่วนที่เหลือเพื่อรองรับการทํานอง สำหรับข้อมูลเพิ่มเติมทรัพยากรการศึกษาเพลงเยี่ยมชมเว็บไซต์ของฉันหรือหยุดโดยบล็อกของฉัน!

การทำความเข้าใจ 2-5-1 ก้าวหน้า

เนื้อเพลง ฟังเพลง

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น